Svar: Gule tænder
22. marts 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Hej med dig
Det er rigtig godt at du drøfter det med tandplejen og måske skal du bede om en ny tid, for lige at få tjekket om det er så galt som du tror. Måske handler det slet ikke om dårlig tandhygiejne men om at din dreng af en eller anden grund har fået en misfavning af tænderne - måske jerndråber...? Det har jeg hørt forældre nævne før.
Det er jo altid en god idé at holde igen med slik og saftevand og ikke kun på grund af tænderne med i forhold til sundheden og trivslen generelt:o)
I forhold til hvad I præcis skal gøre med din drengs tænder og om I kan gøre noget specielt i forhold til den lille ny, så må I dog rådføre jer med tandlægen. En elektrisk tandbørste kan være god også til børn, men hvis misfavningen skyldes andre ting end tandbørstning, så hjælper den nok ikke:o)
Hvis tanden smuldrer væk, så lyder det naturligvis ikke godt, men også det må I få tandlægen til at vurdere. I kan altid ringe til børnetandplejen og få en tid.
Rigtig god weekend og fortsat held og lykke. Hvis I af tandlægen finder en årsag, så vil jeg da meget gerne vide det, så kan også jeg blive lidt klogere:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske