Brev:
Mad til min datter på 9 måneder
6. januar 2004
Alder:
9 mdr.
Mad til min datter på 9 måneder
Hej
Nu har du tidligere hjulpet mig, så jeg prøver lige igen.
Min datter bliver 9 måneder om et par dage og den sidste uges tid har jeg haft meget svært ved at give hende noget ordentligt at spise. Det er specielt til frokost, der er problemer.
De sidste par måneder har hun fået rugbrød med forskelligt pålæg og det har hun været helt vild med, men nu er det eneste hun vil have frisk frugt. Hun vender hovedet, når jeg prøver med rugbrød, men ligeså snart jeg prøver med frugt, så guffer hun i sig. Jeg prøver hver dag med rugbrødet, men er i tvivl om jeg bare skal acceptere at hun ikke vil tage det og så give hende det hun vil have eller om jeg skal stå fast og kun tilbyde rugbrød?
Det næste spørgsmål går på, hvad hun må få nu? Vi er så småt begyndt at tilbyde hende vores mad til aften og det er tydeligt en succes istedet for det blandede mos, men er der noget hun ikke må få?
Jeg er også begyndt at give hende sødmælk at drikke til måltiderne, men synes det er svært at holde styr på helt hvor meget modermælkserstatning hun får. Er det ok at give jerndråber selvom hun er tæt på at få de 400 ml? Og hvis jeg skal give hende jern, er det så noget bestemt? Jeg så nemlig et mærke hvor der på indlægssedlen stod, at det kun måtte gives til børn under 1 år efter aftale med læge/sundhedsplejerske.
På forhånd tak
Sanne