Brev:
13 mdr. sur ved morgenbordet
23. marts 2007
Alder:
13 mdr.
13 mdr. sur ved morgenbordet
Hej Helen
Så er min søn næsten 13 måneder. Det går rigtig godt med ham, han vokser og spiser og oplever verden med største begejstring.......og frustration!
Han har siden han var 10 måneder siddet med egen ske til måltiderne, hvilket har resulteret i at han faktisk har rimelig styr på det med at spise med ske (med lidt hjælp til at få maden op på skeen). Men, men, morgenmåltidet, hvor han får havregrød græder han faktisk hele vejen igennem, det har stået på i ca 3 uger. Han sidder med sin ske, men prøver ikke rigtig at bruge den, så har jeg en som jeg så giver ham grød med. Han græder, men åbner munden og spiser. Så han får sin mad, men det er bare utrolig træls at han er ked af det gennem hele måltidet.
Resten af dagen er det ingen problemer. Han spiser med sin egen ske, og jeg hjælper med en anden ske, og det fungerer rigtig godt.
Men hvad sker der, hvorfor er han så sur om morgenen, men ikke resten af dagen? Skal han have noget andet morgenmad, som brød han selv kan spise, så jeg ikke behøver blande mig, eller??
Det skal lige siges han vågner med et smil og er glad så snart vi går fra bordet, så det er ikke fordi han er morgensur.
Et lille tillægsspørgsmål: Lige før hans 1 års fødselsdag gik han faktisk, men blev så syg med skoldkopper som var en lang (14 dage) og sej omgang for ham. Han stoppede helt med at gå, og har ikke rigtig gentaget succesen siden. Jeg ved at de små kan blive sat lidt tilbage efter sygdom. Men han virker næsten bange at slippe tingene nu. Hvor lang tid kan det tage for ham at komme tilbage til samme stadie, og skal vi opfordre ham til at gå (vi ved jo han kan)?
Venlig hilsen Malene