Brev:
Arp i panden og øjenbryn
23. marts 2007
Alder:
3 mdr.
Arp i panden og øjenbryn
Hej Helen
Vi fik for snart 3 måneder siden endnu et medlem i vores familie: En dejlig og rolig dreng der trives og er glad og tillidsfuld. Han passer godt ind i vores familie - heldigt ikk? ;) og er næsten aldrig ked og utålmodig eller utilfreds. Han smiler, pludrer, sover fint og tar godt fra ved amning. Så ingen sædvanlige spædbarnsproblemer denne gang :)
Men lillemanden her, er både velsignet med et skønt temperament og en skøn hårpragt, der bevæger sig godt ned i panden. Han har noget arp i hovedbunden som vi fjerner med olie og en lille tættekam ca en gang hver 3. dag, ikke oftere, for det er lidt hårdt for huden. Vi kan under "behandlingen" skrabe en del arp af ham. Men vi er lidt mere i tvivl om det han har i panden og i øjenbrynene. Efter bad, som han får ca en gang om ugen, smører vi hans pande og øjenbryn ind i olie og efter en times tid nusser/nulrer/tørrer vi ham med en stofble og med en lille blød tandbørste i øjenbrynene. Det tager en del af arp'en, men ikke det hele.
Han ser ikke selv ud til at være generet af det, men det er jo ikke så pænt at se på og jeg kan da også forestille mig at det må klø forfærdeligt. Så, hvordan får vi det af og vil det altid komme igen?
Hvor længe kan vi forvente at han vil producere så meget arp som han gør i øjeblikket?
Vores store barn som nu er 4 havde om muligt endnu mere hår end ham, men led ikke på samme måde af arp.
Håber du har et godt råd og kan hjælpe lidt.
Med venlig hilsen
familien hårfager :D