Brev:
Afbrudt nattesøvn - 6 mdr.
24. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Afbrudt nattesøvn - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål til dig ang min 6 mdr datters nattesøvn.
Hendes rytme ser nogenlunde sådan ud :
Kl 5-6. vågner. Får bryst.
KL 7 får grød og mme i kop
Kl ca 8-10 sover
mellem 10 og 12 får bryst og tilbudt mme af kop
Kl ca 12-14 sover
mellem 14 og 16 bryst og frugtmos
ca 16-16.30 sover
om aftenen får hun grøntsagsmos og mme af kop + bryst
Bliver puttet til natten ved 19-20 tiden.
Om dagen sover hun som en engel, men hele natten igennem vågner hun ofte. Hun sover kun mellem 1/2 til 2 timer ad gangen. Hun bliver ammet 2-4 gange hver nat!!! Jeg prøver så vidt muligt at undgå at amme om natten. Jeg prøver at lulle hende i søvn med sut, rulle om på siden, blive nusset osv. Det virker kun ca hver anden gang. Så ender jeg efter en eller to vågne timer med at amme hende i søvn. øv øv
Har prøvet at intensivere amningen om dagen, over en periode, uden nogen effekt. Så startede i stedet på skemad. Lige nu er hun oppe på 3 måltider skemad om dagen. Får vand og mme af kop ved siden af amning så tænker, at det kan da ikke være sult hun vågner af???
Jeg synes det er rigtig svært. Ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an, for er ikke indstillet på at lade hende græde sig i søvn.
Tænker lidt på om hun sover for lange lure om dagen. Kunne det være en ide af afkorte søvnen om dagen???? Eller vækker man ikke en baby??? (Hun har altid selv styret hvornår og hvor længe)
Men som sagt synes det er rigtigt svært. Håber du har et par gode råd til en meget søvnig mor.
Kærlig hilsen
Annas mor