Brev:
Søvn om dagen - 4 mdr.
26. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn om dagen - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig omkring vores søn (4 mdr) og hans sovevaner som pludseligt ændrede sig fra den ene dag til den anden. Før kunne vi lægge ham udenfor om dagen i hans barnevogn hvor han snildt kunne trække en 2-3 timer om formiddagen og en lur om eftermiddagen (2-3 timer) vel at mærke UDEN at vågne. Sidst skrev du at dette var meget normalt i denne alder og at nogle troede at det var mangel på mad.
Vi prøver så vidt muligt at holde en rytme selvom det nogle gange er svært da han jo også ændrer lidt på disse. Han sover godt om natten hvor han blir puttet omkring 19-20 og sover så indtil mellem 05-07 om morgenen. Nogle gange kl. 05 hvor han så får en flaske og blir puttet igen da han ikke skal komme i en vane med at vi står op kl. 05. Han får udelukkende mme og vi skal til at skifte fra NAN 1 til NAN 2 da han jo er 4 mdr. Han får ikke andet end mme pt.
Vi vil nødigt komme ind i en rytme hvor han "powenapper" så hvordan får vi ham til at få en sammenhængende og god søvn igen? Når vi lægger ham ud i barnevognen sover han som regel med det samme men vågner så op typisk efter ½ time til 3 kvarter hvor han ligger og vræler og vrider sig i barnevognen og er hysterisk.
Vi har så gjort det at vi har ladet ham ligge og prøvet et give ham sutten hele tiden (selvom han også spyttede den ud) og så trillede barnevognen frem og tilbage da vi har holdt fast på at han min sku ha 2 timer formiddag og 2 timer eftermiddag. Nogle gange ser det ud som om at han ikke sover dybt men har lidt, halvt åbne øjne. Vi har prøvet at tage ham op efter de ca. 3 kvarter hvilket har resulteret i en meget vrøvlet og træt søn. Han gaber en del om dagen så noget må jo tyde på at han ikke er helt udhvilet?
Hvordan får vi en glad og tilfreds søn om dagen som får en god, sammenhængende søvn tilbage? For en gut på 4 mdr har vel stadig brug for en del søvn om dagen også selvom han sover de der 9-10 timer?!
På forhånd tak for dit svar :-)