Brev:
Vil ikke havde det samme som mor og far til aftensmad
27. marts 2007
Alder:
14 mdr.
Vil ikke havde det samme som mor og far til aftensmad
Hej Helen
Vi har en dreng på 14 mdr, han spiser godt og varieret hele dagen, undtagen til aftensmad, der gider han ikke have det samme som os. Det eneste han vil have er mad på glas svarende til hans alder. Heri moser jeg så en kartoffel feks, bare for at han kan få lidt "normalt".
Jeg tilbyder ham hver aften noget af vores mad, og han får ikke oceaner af tilbud, men det bliver bare kastet på gulvet. Da jeg jo synes han skal have lidt mad, ender det som regel med han får et glas færdiglavet mad, men det er heller ikke altid det er et hit. Han foretrækker klart pastaretter.
Hvad skal jeg gøre? Kan ikke lide tanken om, han måske ikke er ordentligt mæt til natten. Han drikker ca 300 ml mme i forbindelse med putning, og sover mellem 9 og 11 timer hver nat, uden at vågne.
Han vil ikke have mælk i løbet af dagen, kun vand.
Hvordan får vi ham til at spise vores mad om aftenen, synes jo han har alderen til det.
Han bryder sig ikke om at spise med gaffel, men med fingrene, og jeg har tænkt at han så bare ikke synes det er spændende af spise med gaffel men hellere undersøger maden med fingrene mens han spiser og det lader jeg ham gøre. Når han får skemad, mades han.
Tak for en god brevkasse;o)
Hilsen Amanda