Brev:
Ingen mad om dagen
27. marts 2007
Alder:
5 mdr.
Ingen mad om dagen
Kære Helen
Vores søvnproblem er desværre ikke løst endnu. Tobias kan slet ikke koncentrere sig om at spise om dagen. Hvis vi er i byen eller har gæster er det helt galt. Jeg sætter mig stadig i rum hvor der er stille og mørkt, men det hjælper ikke. Resultatet er selvfølgelig at han spiser sig mæt om natten. Vores dag så således ud:
06.30 - 07.00 : Vågner, men vil ikke have mad
9.30: Puttes til formiddagslur
11.30: Vågner - vil enkelte gange have bryst
13.00: Risgrød med sveskemos - oftest skal vi nærmest tvinge det i ham.
13.30: Puttes til eftermiddagslur
15 - 15.30: Vågner - vil ikke have bryst
18.00: Bad - tilbydes bryst, men afviser
18.30: Risgrød - nogle gange spiser han 3/4 dl - andre gange ikke.
19.00: Puttes - nogle gange bryst
Hvis Tobias ikke fik bryst da han faldt i søvn, vågner han efter en time og spiser godt.
23.30: bryst - tømmer begge
04.00: bryst - tømmer begge
06.00: bryst
Tobias vil gerne spise hver anden time natten igennem, men vi giver ham vand mellem tolv og fire.
Hvordan ændre vi denne dårlige rytme. Må vi være hårde nogle nætter og give vand i stedet for mælk. Han vågner stadig mange gange om natten. Tobias er som tidligere stadig glad og godt tilpas om dagen.
Vi har læst bogen "Sov igennem uden gråd" - den har vi fulgt i 10 dage og vi endte også med at have tre gode nætter, men så var vi i byen en dag og Tobias fik derfor ikke noget at spise og så er vi tilbage i den gamle rytme. Vi har det dårligt med at tvinge maden i ham om dagen og er blevet enige om, at det vil vi ikke, men resultatet er søvnløse nætter!
Jeg håber du har et løsningsforslag til, hvordan vi får Tobias til at spise om dagen.
På forhånd tak!
Venlig hilsen
Anne