Brev:
Spise selv 9 mdr og andet
27. marts 2007
Alder:
9 mdr.
Spise selv 9 mdr og andet
Hej Helen
Så har jeg fået samlet lidt spørgsmål igen, blandt andet om spise selv, søvn, udslæt.
Min dreng er nu de 9 mdr og han spiser overordnet rigtig fint - vokser og trives og er i det hele taget en glad, nysgerrig fyr, der bare drøner derudaf.
Til frokost har jeg droppet mosen helt og giver ham udelukkende rugbrødshapser + andre hapser. Det går rigtig fint med det, men følte han spiste mere da han fik grød, men hans system arbejder måske anderledes med hapserne end grøden?
Det der med at spise selv, det mestre han/vi ikke helt endnu. Jeg lægger hapserne foran ham en af gangen, og han tager dem dem og putter dem selv fint i munden. Men jeg kan ikke bare stillet hele tallerkenen foran ham, så tager han simpelthen og kyler det hele afsted og det samme er gældende med skemad - "skal" de selv kunne mestre skespisning i den alder - kan simpelthen ikke huske det? Så er vi ihvertfald ikke helt med der :-)
Udslæt - ofte får han udslæt omkring munden/ansigtet, efter at have spist. Han har ellers ikke andet eksem eller allergi og hans bror og os har heller ikke noget. Hvad kan det være?...Forsvinder af sig selv igen, men ofte ikke lige med det samme...
Søvn - har skrevet til dig før angående mange opvågninger om natten, og syntes stadig det er nogle hårde nætter med mange gange oppe og gi sut eller vende ham - mest vende ham, sover fint uden sutten.
En nat tog jeg tid - og det var 1 gang i timen!!!! Han kan umuligt være sulten - spiser virkelig godt hele dagen igennem. Træt nok?...Han kravler, står, går langs ting og er OVERALT - oplever en del, men ikke for meget...ingen ændringer i hverdagen - ingen nye tænder der er dukket op....Nogen af gangene er det mig der springer lidt for hurtigt op, for at foregribe en rigtig opvågning...Hjælp det er hårdt. Det er ikke mange uafbrudte nætter vi har. Derudover vågner han vanvittig tidligt - imorges kl. 5!
Nå, det var vist det...Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen