Brev:
Voldsom adfærd
28. marts 2007
Alder:
14 mdr.
Voldsom adfærd
Hej Helen
Min søn Lukas på 14 måneder, synes jeg har en voldsom adfærd. Han slår meget bevidst både mig, hans far og hans 2 årige søster. Han er nu også begyndt at bide.
Det skal lige siges at drengen er brøl stærk og det gør rigtig ondt når han slår og bider specielt hans søster er mærket af det. Han forstår virkelig ikke, når man siger nej til ham, han begynder bare at græde og slår endnu mere. Yderemere gør han skade på sig selv, han kan finde på at nærmest nikke skaller og bliver bare ved selvom det gør ondt på ham. Det samme gør han mod vægge og andre ting og slår sig selv i hovedet med ting så han får mærker.
Der hvor han bliver passet siger de at det ikke sker, men de har også mange børn. Om de så ikke opdager det ved jeg ikke. Jeg er meget fortvivlet og ved ikke hvad jeg skal stille op.
Har du et godt råd til at stoppe det og hvorfor han gør det.
Med venlig hilsen
den fortvivlede mor