Svar: Mad om natten - godt 7 mdr.
28. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Kære Britta
Du skriver ikke hvordan din dreng udvikler sig motorisk men jeg tænker at hans uro og behov for ekstra søvn måske også kunne skyldes at han er begyndt at bevæge sig mere, bruge sig selv mere fysisk og samtidig også er blevet meget mere opmærksom på verden. Det giver naturligt en motorisk uro i kroppen og samtidig skal alle dagens oplevelser også bearbejdes, når han sover.
Det er helt korrekt at mange børn i 7 måneders alderen kan nøjes med to lure dagligt, men det lyder jo som om at din dreng har brug for 3 lidt mindre lure og det er helt okay. Det vigtigste er at han får sovet og således er frisk til at komme videre i sin udvikling.
Hans plan for dagen ser fin ud både hvad angår tilbuddet om mad og hvad angår tilbuddet som søvn. Jeg tænker derfor at I skal se tiden lidt an og se om ikke det er en fase, han er igang med. Det er synd at gå ind og pille ved noget som egentlig fungerer og som I alle stort set trives med.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske