Brev:
Mad og søvn til 7½ mdr gammel dreng
28. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Mad og søvn til 7½ mdr gammel dreng
Hej Helen
I august blev jeg mor til den dejligste aktive dreng Oskar.
Jeg skriver da jeg har et par spørgsmål ang hans søvn- og madvaner.
Jeg ammede Oskar fuldt ud indtil han var 5 mdr, hvor vi så startede op på grød. Det er gået rigtig godt. En typisk dag ser således ud:
kl. 6.15 Står op, Oskar bliver ammet
kl 8.30 Oskar får øllebrød og vand af glas
kl 9.30 Formiddagslur på ca 1 time
kl 11.30 Oskar får rugbrødshapsere med eks leverpostej, torskerogn, smøreost og vand af glas
kl ca 14 Oskar bliver ammet og falder her oftest i søvn. Sover ca 1½ time
kl 17.30 Oskar får grøntsagsmos, kartoffelmos m. kød, vand af glas
kl. 19 Oskar bliver ammet og falder i søvn
kl ca 02-03 vågner han og skal ammes
Mit spørgsmål går på hvor længe jeg skal blive ved med at amme de 4 gange jeg gør nu og hvordan synes du det ser ud med hans kost? Har egentlig ikke noget imod at amme, men er det bedre for ham, at han feks får alm mad om eftermiddagen istedet for modermælk. Jeg har jo klaret det med min mælk indtil nu, så jeg vil helst ikke at han skal til at have modermælkserstatning for at dække hans mælkebehov.
En anden ting er, at jeg er bange for at jeg har vænnet ham til at falde i søvn ved mit bryst. Når jeg prøver at lægge ham til at sove uden han bliver ammet, begynder han at græde og jeg ender med at tage ham op. Jeg er ikke tilhænger af at han skal græde sig i søvn, hvad gør jeg. Det skal dog siges at han godt kan falde i søvn når vi går tur med barnevognen.
Til sidst vil jeg spørge om hvornår kan jeg begynde at vænne ham af med at blive ammet om natten. Han sover jo typisk ved 19 tiden, så det er selvfølgelig lang tid uden føde?
Iøvrigt tak for en god brevkasse.
Mange hilsner Marianne