Brev:
Søvn om dagen - 2 mdr.
28. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Søvn om dagen - 2 mdr.
Hej Helen
Synes godt om dine svar, så nu prøve jeg selv.
Vores lille guldklump på 8 uger vil kun falde i søvn ved brystet - nat og dag. Jeg ved ikke rigtigt om det er et problem, men da jeg har lidt svært ved at få hende til sove nogle gange om dagen, kan det godt medføre at jeg sidder ret længe hvor hun sutter på et tomt bryst fordi den rigtige amning har hun klaret tidligere - da hun lige vågnede f.eks.
Min egen sundhedsplejerske - som jeg er rigtig glad for - siger at det er tid hun begynder at lære at falde i søvn selv - altså at jeg sørger for hun er mæt og tilpas og halvsovende putter hende over i liften. Vi prøvede det praksis da hun var her i forgårs og Marie skreg i 20 minutter hvor jeg stod og kørte hende frem og tilbage og så faldt hun i søvn. Jeg har siden et par enkelte gange kunnet få hende til at sove på 5 minutter på den her måde, hvilket jeg synes er ok, men hvis der går længere tid med gråd kommer jeg jo i tvivl om der er en bøvs der skal op og skal jeg så tage hende og dermed sende et andet signal til hende.
Jeg kan godt være lidt misundelig på dem i mødregruppen der bare putter deres barn. (Ved godt man ikke skal sammenligne og så har de jo bare nogle andre ting der driller). Hun er en meget opmærksom lille pige og virker tit overtræt sidst på dagen selv om jeg synes jeg bruger hele dagen på at være opmærksom på om hun er træt nu eller skal jeg vente et kvarter... og så går jeg måske i gang for tidligt og kommer til at sidde længe med et barn der ikke vil sove.
Jeg begynder tit at holde øje efter ca 1½ time efter at hun er vågnet og går også lidt og tænker over jeg ikke synes hun får de 15 timer som sådan en lille en ca. skal - hvilket overtrætheden sidst på dagen også tyder på. Hun tager fint på og det skal også nævnes at hun de sidste nætter har taget 7-8 timer i træk, plus at på gode dage tager hun 2 3/4 time om formiddagen og det samme om eftermiddagen ude i sin barnevogn så der skal jeg jo absolut ikke klage - der er bare ikke så mange af de dage og i dag hvor jeg har haft mødregruppe er hun blevet helt forstyrret af alle de mennesker.
Så egentlig er mit spørgsmål mest om det med at falde i søvn ved brystet og hvornår og hvordan vi skal stoppe med det - synes jeg sidder utroligt meget på soveværelset og forsøger at få hende til at sove (der er jo ro så hun er skærmet som du også tit råder).
Ja det blev lidt langt - glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen Louise