Brev:
Regelmæssighed, rutine og søvn
29. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Regelmæssighed, rutine og søvn
Hej Helen
Så skriver jeg endnu engang om et godt råd/retningslinie.
Som du måske kan huske har vi lidt soveproblemer: vågner hver 2. time/2.5 time. Det har jeg fået nok af nu, vågner selv og er virkelig svimmel og vil ikke amme så meget om natten. Enkelte gange (måske 3 gange i alt) er han faldet til ro ved blot at lægge hånden på brystet.
Kort sagt er han glad og kan falde i søvn af sig selv om aftenen i sin egen seng. Vi lægger ham blot ned og siger godnat og slukker lyset. Så ligger han og sparker dynen af et utal af gange og ligepludselig sover han. Enkelte gange må vi tage ham op hvis han er rigtig ked af det. Han får nu tre måltider om dagen (i samråd med sundhedspl.): Grød, frugtmos og grøntsagsmos.
Nå, nok om det. Vil høre dig om en plan for hvordan vi får ham til at sove længere. Her tænker jeg at vi har påskedagene til at gøre det. Altså tænker jeg simpelthen at nægte ham bryst før der er gået et bestemt stk. tid eller på et bestemt klokkeslet.
1. Soveplan for 4,5 mdr og madplan om natten.
Det andet er, at jeg gerne vil give ham MME om natten, så jeg ikke altid er afhængig af at stå op. Altså jeg ville jo gerne lægge bryst til hvis det ikke var så tit, så måske er det en dårlig idé at lære ham oveni i påsken??
2. MME om natten??
3. Skal man varme MME i microovn eller kan man "bare" give det som det er hvis det har stået i stuetemp?
Ang. natten søger jeg som sagt en plan over hvor mange måltider kl hvad og om vi kan nægte ham bryst? Jeg tænker egentlig at jeg i fremtiden gerne vil have en sengetid kl.20 og så op kl syv. Det er hvad jeg kan holde til og syntes er rimelig.
Det sidste jeg virkelig savner er at få en lidt mere struktureret dagligdag (self. med undtagelser) med udgangspunkt op kl. 7 og i seng kl 20 og med to middagslure (han sover gerne 1,5/2 timer pr. lur), hvis du kunne give forslag til nogle klokketider for mad og bryst.
Jeg ved dette er mange spørgsmål og måske lige i overkanten, men lige nu håber jeg påsken kan redde min søvn.
Knus og god påske
Sidse