Brev:
Endnu en pige på 11 mdr. der ikke kan falde i søvn
7. januar 2004
Alder:
11 mdr.
Endnu en pige på 11 mdr. der ikke kan falde i søvn
Vi har en datter med fuldstændig samme problemer som beskrevet i indlægget "Pige på 11 mdr. kan ikke falde i søvn alene" fra 19. december.
Vi (primært moderen) sidder hos hende, men forsøger at gå ind imellem og hver gang vi går ud af døren begynder hun at græde og stiller sig op i sengen. Når vi kommer ind igen holder gråden op, og vi kan lægge hende. Vi kan først gå fra hende, når hun er helt tæt på at sove, men det kan godt tage mellem ½ time og 3 kvarter, hvilket vi synes er meget tid at sidde ved siden af hende, og meget tid for hende at blive ked af det gentagne gange, hvis vi prøver at gå, men vi kan ikke finde ud af, hvad vi skal gøre.
Vi troede en overgang, at vi lagde hende for tidligt, men hun bliver meget ked af det, hvis vi trækker hendes sengetid til senere på aftenen, og så er aftenerne slet ikke en nydelse.
Når vi sidder ved siden af hende ligger hun og "snakker" og sætter sig op eller rejser sig op flere gange, hvorefter vi lægger hende ned igen, og siger at det er tid til at sove.
Har du nogle mere konkrete forslag end i det tidligere indlæg?
I øvrigt tak for megen hjælp til et til tider usikkert første-gang-forældre-par.