Brev:
Kræsenhed - 15 mdr.
30. marts 2007
Alder:
15 mdr.
Kræsenhed - 15 mdr.
Hej Helen
Jeg håber, at du kan hjælpe mig med noget, som snart er blevet et meget stort problem hjemme hos os.
Jonas er efterhånden blevet 15 måneder, og han er simpelthen så kræsen. Det er uden tvivl vores skyld, ved bare ikke helt, hvor det er gået galt.
I løbet af dagen spiser han fint. Han får normalvis havregrød om morgenen - evt. en bolle til formiddag og til frokost får han rugbrød med diverse pålæg - men her vil han ikke have hamburgerryg eller lign på - kun leverpostej, torskerogn, figenpålæg, makrelsalat og lign.
Eftermiddag får han lidt forskelligt afhængig af, hvad vi lige har fx. yoghurt, en bolle eller lign. Han er helt tosset med at spise af hans fars cornflakes eller havregryn, når han får det.
Men så om aftenen kommer problemet. Han vil bare ikke have noget af vores mad, og har aldrig ville have det - jeg har forsøgt at tilberede ALT og her mener jeg virkelig ALT - men lige lidt hjælper det. Han vil bare ikke have noget...
Sulten fejler ikke noget for hvis han i stedet får rugbrød eller lidt grød spiser han det med velbehag. Jeg er simpelthen blevet nødt til at gå et skridt tilbage og stadig give ham noget kartoffelmos med gulerødder (helt most) - men det skal jeg liste i ham sommetider med lidt frugtmos ovenpå. Jeg syntes bare, at det er ved at være frygtelig frustrerende, og vi ved ikke helt, hvad vi kan gøre ved den her situation.
Vi har snakket om, at være mere kontante - simpelthen putte ham i seng uden aftensmad og insistere på, at det vi dagen igennem serverer skal spises ellers får han ikke andet - men tror måske lidt at han er for ung til det.
Så et kæmpe råb om hjælp herfra - håber, at du har nogle gode ideer til, hvordan vi kommer ud over denne glidebane. Hverken jeg eller min mand er kræsne og ønsker heller ikke vores søn skal blive det - for han er ekstremt kræsen lige nu. Og det går bestemt ikke over af sig selv, da han end til videre aldrig har ville have det vi serverede for ham til aften. Og vi syntes efterhånden at vi har prøvet alt - HJÆLP!
Med venlig hilsen Lone