Brev:
Brystet som trøst
30. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Brystet som trøst
Kære Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig om problemer med søvn om dagen - jeg skrev at vores lille pige kun ville falde i søvn ved brystet. Det synes jeg i og for sig er ok i hendes alder, men problemet for mig er, at hvis hun bare lige halvvågner når jeg så stille lægger hende, så vil hun til brystet igen - selv om hun er fuldstændig færdig med at amme.
Det skete her til aften - hun vågnede da jeg forsigtigt lagde hende, svøbt i dynen, og gav sig til at græde. Jeg tager hende så op og går rundt og vugger hende blidt, nynner lidt for hende men hun er helt utrøstelig/kører op i en spids - hun vil bare til det bryst. d.v.s. hun er begyndt at bruge mit bryst som trøst.
Jeg ville synes at jeg burde kunne trøste hende ved at holde hende i favnen og nynne. Hun vil ikke tage sutten (vi har brugt mange af hendes glade stunder på at introducere den, men nej) og jeg synes det er et skråplan, hvis hun bliver vænnet til at bruge mit bryst sådan - eller forventer jeg bare for meget af det lille myr? Jeg synes bare ikke det fungerer at hverken jeg eller hendes far kan trøste hende, kun brystet dur.
Jeg får det jo frygteligt dårligt af at se hende så ked af det og giver op og lader hende komme til og så falder hun til ro på få minutter. Jeg er i tvivl om jeg skal holde ud i situationen eller lade alderen arbejde for os?
Kærlig hilsen Louise