Svar: Brystet som trøst
30. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Kære Louise
Jeg synes umiddelbart at du skal lade din datter komme til brystet - det er et spørgsmål om få minutter skriver du og så falder hun til ro og kommer videre i søvnen. Jeg er ret sikker på at hun så stille og roligt vil lære sig at sove videre selv og ikke behøve sutten. Det er en periode og tiden/alderen arbejder således for jer.
Du kan naturligvis sagtens forsøge med sutten stadigvæk - du kan evt. også forsøge med en finger (hvis den er ren), da din lillefinger jo er hud og sutten er gummi/silikone. Hvis det kun er et spørgmål om lige at finde roen og komme videre, så vil jeg synes det er okay. Man kan også overveje om en lille smule kogt vand kunne hjælpe her - evt. sammen med sutten. Altså have en lille 5 ml sprøjte med kogt vand klar og når hun så vågner lidt og søger, så lige dryppe lidt i mundvigene og se om hun så vil sove videre på det...
Hun er som du skriver stadig bare et lille myr og hun har lige nu rigtig svært ved at komme fra den ene søvnfase til den næste og det er lige det punkt du skal hjælpe hende videre med. Er det kun brystet som dur - så fred være med det:o)
Rigtig meget held og lykke fremover og rigtig god påske:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske