Svar: Går på tæerne
30. marts 2007
Alder:
14 mdr.
Hej Cindie
Da din lille dreng tilsyneladende tidligere har gået på flad fod, så tænker jeg at det umiddelbart må være en periode og således ikke noget af større betydning. Hvis du har ham siddende i en gåstol, så skal han ud af denne - han har brug for at gå selv, gå langs med ting, gå med en vogn.
Hvis han er rigtigt gående nu, så vil det være en god idé at han får et par rigtige sko på. Skoene vil støtte hans fødder og vil hjælpe ham med at komme ned på flad fod igen. Skoene skal naturligvis være helt bløde og bøjelige og køb de første sko i en forretning hvor de kan give dig råd og vejledning så du finder nogen som passer lige nøjagtig til din dreng.
Hvis han fortsætter med at være tågænger så vil jeg anbefale dig at få lægen til at se på det og få en henvisning til en børnefysioterapeut som kan vejlede dig i hvilke øvelser der ville være gode for din dreng.
Rigtig meget held og lykke med ham fortsat og tak for dine pæne ord om min side. Rigtig god påske:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske