Brev:
Hvad gør vi galt?
30. marts 2007
Alder:
4 år
Hvad gør vi galt?
Hej
Jeg har et spørgsmål ang vores datter på snart 4 år..
Hun er det mellemste af vores børn og hun er her på det sidste blevet temmelig streng.. dvs at hun ikke hører efter hvad vi siger til hende, og hun gør hvad der passer hende. Hun er trodsig og råber og skriger op og råber skældsord efter os, når vi har skældt hende ud.. her forleden havde hun lavet noget hun ikke måtte og derefter i trods hev hun bukserne ned og viste sin mås for at irriterer os og det lykkedes da også, så kom hun ind på sit værelse og i trods over at vi ikke ville lukke hende ud tissede hun med vilje i bukserne..
Hun tyrrer den store på snart 6 år og hun råber meget.. jeg har snakket med dem henne i børnehaven, og de siger at hun er en meget sød pige derovre og dvs når hun kommer hjem har hun et helt andet sind.. selvfølgelig kan hun da være sød og kærlig herhjemme også, men den sidste tid er hun virkelig streng og det virker som om at hun tænker " jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad i siger" og sådan virker hendes kropssprog også..
Vi har prøvet mange forskellige ting for at afværge at hun blir sådan, men jeg/vi kan ikke se hvad vi gør galt.. hun søger negativ opmærksomhed, selvom vi laver ting med hende og bagefter når hun er alene begynder hun på at være streng..
hun kører rundt med os og vi ved simpelthen ikke hvordan vi skal få hende til at lade være med de ting hun gør..
Vi har prøvet at virkelig skælde ud og også den blide måde med at fortælle at det hun gør er forkert, men intet af det hjælper...
Hvad skal vi gøre?
Venlig hilsen mig