Brev:
Vil ikke spise - 6 mdr.
31. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise - 6 mdr.
Kære Helen
Vores datter er 6½ måned og vi har nogle problemer med at få hende til at spise skemad. Vi begyndte da hun var 4 mdr. med majs- og risgrød, derpå gik vi videre til æblemos og det gik fint, - hun spiste gerne meget fra skeen.
Så fik hun mellemørebetændelse og mistede al appetit i halvanden uge. Nu, en uge efter, kan vi ikke få hende til at spise mere, med mindre vi lokker hende til at spise det, eksempelvis med en sut med grøden på. Vi er lidt bekymrede, eftersom hun allerede har tabt sig under sygdommen og nu ikke vil indtage den mere mættende ske-føde.
Vi kan se, at hun er sulten, for hun vil gerne drikke meget vælling og mælk. Problemet er ganske enkelt, at hun ikke vil åbne munden for skeen. Hvis hun, undtagelsesvis, åbner munden og spiser, drejer det sig max om ½ dl, hvilket jo ikke er særlig meget for en pige på 8,6 kg.
Måske vil det præcisere svaret hvis vi vedlægger en dagsplan:
0700 vågner
mælk og vælling
0900 sover
1030 vågner
havregrød og mælk
1230 sover
1330 vågner
mælk
1530 sover
1700 vågner
grøntsagsmos og mælk
2100 sover
På forhånd tak for rådet.
Hilsen Chr.