Brev:
Hvad er det med det der mælk?!
1. april 2007
Alder:
7 mdr.
Hvad er det med det der mælk?!
Kære Helen
Så er vi tilbage igen - nu med et spørgsmål om mælk! For jeg er nu TOP-forvirret!!
Jens spiser havregrød m frugt til morgen, rugbrød med pålæg til frokost og vores mad i blendet udgave til aften. Sidst på eftermiddagen får han en portion yoghurt naturel evt med frugt. Alt bliver fortærret med stor fryd - det er sgu rart, at han bare kan det der. MEN! Efter at have talt med sundhedsplejersken er jeg nu jævnt forvirret.
Det søde barn får nemlig flaske kl ca. 5, inden formiddagslur, inden eftermiddagslur og så en flaske med vælling til natten. I alt ca. 500 ml mme og vælling. Vores sundhedsplejerske siger, at det skal vi hurtigst muligt skære væk, så Jens ikke sidder og spytter i flasker! Men når jeg læser alle dine svar, står der ofte, at det er rigtigt vigtigt med mælk (altså mme). Hun siger, at vi skal prøve at erstatte det med en bolle og den slags og så ellers give ham lidt sødmælk i en kop.
Hjælp - hvad gør vi med det der mælk?! Vi VIL jo ikke have at han giver til at vågne hveranden time som i gamle dage, hvor han var suuuuulten ;) Jeg er forvirret på højere plan.
Kærlig hilsen
Mor K