Brev:
Børn med til begravelse?
1. april 2007
Alder:
12 mdr.
Børn med til begravelse?
Hej Helen.
Vi har 4 børn. En pige på 8 år, og tre drenge på hhv. 4 1/2, 6, og knap 1 år. Børnenes elskede oldefar er desværre lige død, og nu kommer mit spørgsmål;
Han skal begraves på lørdag den 7. april, og nu er vi kommet i syv sind, mht om børnene skal have lov at deltage. Han skal begraves almindeligt, dvs i jorden, så min tanke går på, om det mon er for voldsomt for børnene at se kisten forsvinde ned i et mørkt hul??
Mange voksne vil jo græde den dag, og kan børnene rumme det? De har selv givet udtryk for at de gerne vil med, men er det en god ide'?
Hvor gamle skal de være før de kan forstå hvad der sker når livet ophører, og en begravelse efterfølgende finder sted?
Jeg håber at høre fra dig hurtigst muligt.
Mange hilsner Christina