Brev:
Amning om natten - 0 mdr.
7. januar 2004
Alder:
0 mdr.
Amning om natten - 0 mdr.
Jeg er lige blevet mor for 14 dage siden til en søn som er født 11 dage før termin ved planlagt kejsersnit. Amningen er lige så stille ved at køre, men om natten har jeg lidt problemer.
Han sover i sengen sammen med os, og når jeg har ammet ham, vil han gerne ligge med mit bryst i munden nærmest i søvne. Det betyder at hvis han spytter det ud når han er mæt, kan han vågne op og vil have det igen, selvom han ikke er sulten.
Vi har forsøgt at give ham en sut, men den er han ikke interesseret i. Det betyder at jeg kun kan ligge i den samme stilling om natten, indtil han skal ammes ved det andet bryst, og jeg bliver så øm i ryggen og i brysterne.
Jeg vil så gerne kunne sove ordentligt om natten, og det synes jeg ikke jeg kan i øjeblikket. Jeg håber du kan hjælpe, da for lidt søvn ikke lige frem hjælper på mit humør.
Hilsen
Lisbeth