Brev:
Skal mor og far til Rom?
3. april 2007
Alder:
4 mdr.
Skal mor og far til Rom?
Kære Helen
Håber du kan give os lidt rådgivning. Vi har en dejlig Sebastian på 4 måneder. Han trives fint, vejede for 3 uger siden 8 kilo og var 67 cm. lang. Han er glad og 'taler' meget. Jeg har et par ting, jeg har gået og spekuleret på den sidste tid.
1. Vi er heldige, vores dreng sover igennem, kan ofte sove mellem 10 og 12 timer uden at vågne om natten. Hans madbehov (han får flaske) dækker han så med rimeligt store måltider dagen igennem. Det undrer mig dog, at han stadig efter så god en nattesøvn, synes at blive træt ofte efter fem kvarter allerede. Jeg prøver at holde ham og nogle gange kan han lige strække sig til at være vågen halvanden time eller to - men så har den sidste halve time også være det rene pjevseri.
Igennem en typisk dag sover han tre eller fire gange, mellem 1 til 1,5 time af gangen. Dvs han godt nogle gange kan nå op på 16-17 timers søvn i døgnet - er det normalt for sådan en stor dreng? Det skal siges, at han suger ekstremt meget til sig af omverdenen og er nysgerrig, når han er vågen. Faktisk synes jeg, at han de sidste 2 uger pludselig godt kan virke lidt skræmt over omgivelserne nogle gange og pludselig begynde at græde. Som om det hele bliver lidt for meget for ham. Er det normalt?
2. Vi har snakket om at min mand og jeg ville tage på en weekend til Rom uden vores dreng. Det skulle dreje sig om tre overnatninger, hvor mine forældre (som han har været rigtigt meget sammen med og som har passet ham tit) ville komme i vores hjem og passe ham. Jeg kan bare pludselig mærke, at jeg har en skidt fornemmelse i maven med hele projektet. Det jeg søger fra dig er en faglig vurdering af, hvilken effekt det har på vores dreng, hvis vi forlader ham i tre dage. En ting er moderens dårlige samvittighed, men vil vores dreng opleve det som et svigt? Jeg søger et ærligt svar:-)!
Det var vist det hele - på forhånd mange tak!
Venlig hilsen Charlotte