Brev:
Morsyg 15 måneder
3. april 2007
Alder:
15 mdr.
Morsyg 15 måneder
Hej Helen
Først lige en lille opdatering på flasken. Den er helt ude af Nicklas verden nu :) Det gik faktisk utroligt godt med at slippe den - lettere end vi havde drømt om.
Om aftenen ved sengetid kigger vi nogle gange i en bog i stedet for, og andre gange kan vi bare putte ham uden et ord, hvis han er træt nok.
Han sover faktisk også meget bedre om natten nu. 9 ud af 10 nætter hører vi ham faktisk ikke i 10-11 timer, så vi kan bestemt ikke klage :) Jeg tror faktisk, at grunden til, han vågnede meget om natten var, at han havde en stor tisseble som følge af al den mælk, der skulle indtages inden sengetid.
Dejligt at være ovre al natteroderiet - i hvert fald i denne omgang!
Nu har jeg bare et andet spørgsmål til dig :) Jeg har kunnet læse mig til, at børn på 7-10 måneder gennemgår en separationsfase, hvor Mor eller Far helst ikke må komme ud af syne.
Jeg føler altså lidt, at Nicklas først har gennemgået den fase fra cirka 12 måneder og indtil nu. Jeg ved ikke helt, om det er det samme, men han har i hvert fald en tendens til at pylre meget omkring mig.
Så snart jeg begynder på madlavning ved aftenstid, eller når jeg gør mig klar på badeværelset om morgenen, så kommer han hen til mine ben, og der pylrer han og viser, at han ikke rigtigt vil finde sig i det. Det er som om, at jeg ikke må have lov at gøre de to ting for ham.
Jeg ved ikke, om det er fordi, at han har fundet ud af, at netop på de tidspunkter er det svært at få min opmærksomhed.
Om morgenen lukker jeg som regel døren til badeværelset, ellers bliver det simpelthen for stressende for mig at gøre mig klar, men ved aftenstid er det svært for mig at få fred til madlavningen, da vores køkken hænger sammen med stuen.
Min kæreste skriver i øjeblikket afsluttende projekt på bygningskonstruktør-uddannelsen og er mange dage først hjemme sent om aftenen, så det er ikke altid, at jeg har ham til at underholde Nicklas under madlavningen.
Jeg ved selvfølgelig godt, at det bare er en fase, og at han nok skal stoppe med det en dag, men kan du prøve at forklare mig, hvad han tænker, når han ser mig være optaget af huslige opgaver, og har du forslag til, hvordan jeg kan gøre det lettere for ham at acceptere det?
Mange hilsner fra Iben