Brev:
Grøntsager og kød 9 mdr.
4. april 2007
Alder:
9 mdr.
Grøntsager og kød 9 mdr.
Hej Helen
Ville bare lige høre hvilke type grøntsager kød en 9 måneders pige kan spise.
Hun spiser faktisk kun familiemad nu og kan spise rugbrødshapsere og små stykker kogte grøntsager (f.eks. ærter, gulerødder, blomkål og broccoli) og har gjort dette i 2½ måned.
Men hvornår kan vi give hende rå tomat, agurk, små stykker æble osv? Og hvad med kød? Hun spiser frikadeller, tunfrikadeller, torskerogn og smuldret kylling, men hvornår mon hun kan klare små stykker?
Hun skal til at begynde i vuggestue om en uge og der skal hun selv have madpakke med, og vi vil jo gerne kunne give lidt forskelligt. Herhjemme koger vi jo som hun skal spise.
Hilsen T.