Brev:
Lille vægtstigning - 9 mdr.
9. april 2007
Alder:
9 mdr.
Lille vægtstigning - 9 mdr.
Hej Helen
Vil først sige at det faktisk går bedre med mælken, nu vi har pillet en flaske fra, så nu er det kun 3. Har besluttet at det kører vi i 2 uger og så går vi ned til to flasker. Hun er også begyndt at drikke bedre af kop, så måske hun nu bedre mærker tørst???
Nå, mit egentlige spørgsmål går mere på hendes vægt.... Hun vejede ved fødslen 3942 og var 54 cm. I januar 6 måneder gammel vejede hun 8,2 (ved sundhedsplejersken) og var 69 cm, og har således fulgt sin kurver pænt.
Nu ville vi for sjov sætte hende på badevægten (ser først sundhedsplejersken om 1 måned til 10 måneders undersøgelse) og der vejede hun sørme kun 8,8 (ved godt at den ikke er helt nøjagtig), men jeg synes at en vægtstigning på 600 gram på 3 måneder er lidt, og hun er da så også faldet en kurve. Hun er 74 cm. lang.
Jeg vil sige at hun stortrives, maver sig frem overalt og sætter sig på knæ hvor hun kan komme til og der er ikke et sekunds ro uden at et eller andet lige skal undersøges :-) Hun øver sig på puslebordet i at komme på alle fire og rokker og øver sig i at sætte sig op (vi har trægulve, så der er det lidt for glat) Snakketøjet står heller ikke stille. Så jeg tænker også at det er hendes energiniveau der gør at hun ikke tager så meget på.
Hun spiser rigtig fint af al familiemad (det har kun været mælken der var et problem) og nyder at spise selv med fingrene, både små stykker og stykker hun skal bide af. Hun får ekstra fedt i morgen og aftensmad. Hun sover også godt, 3-4 timer om dagen og igennem i en 11-12 timer om natten.
På forhånd tak
Hilsen T.