Brev:
Vågen om natten - 7 mdr.
10. april 2007
Alder:
7 mdr.
Vågen om natten - 7 mdr.
Kære Helen
Godmorgen allesammen, så er vi her igen:-)
Jeg har altså lige lovet at stille et spørgsmål for min meget pligtopfyldende, men også meget trætte mand. Han tager slæbet om natten med vores datter, som nu ikke bliver ammet mellem ca. 23-24 og 04-05 stykker. Det er lidt forskelligt hvor meget hun vågner mellem amningerne, men den sidste nye opfindelse er altså at forblive vågen, dvs. sut og nusseklud har ingen effekt. Nogen gange græder hun, andre gange gør hun ikke. Hun er vågen 1/2 time til 3 kvarter ad gangen.
Hvad går det mon ud på, og er der noget at gøre ved det?
Vi har mulighed for at give hende hendes eget værelse i lejligheden, som du foreslog. Hvis vi gør det, skal vi så gå ind til hende når vi hører hun er vågen, eller først hvis hun græder?
Samtidig er hun allerede blevet mere urolig i puttesituationen. Hun falder stadig i søvn i sin egen seng mens jeg sidder ved siden af hende, men det tager længere tid nu end det gjorde for en uge siden. Er der mon en sammenhæng, jeg tænker om det fx kunne dreje sig om, at hun kunne drage nytte af at lære at falde i søvn helt selv?
I løbet af dagen har hun stadig svært ved at falde til ro og i søvn andre steder end i armene på mig. Måske skal jeg være mere konsekvent i den sammenhæng?
Hvad tænker du?
Mange hilsener fra Susanne den Søvnløse:-)