Brev:
Vækst - 13 mdr.
10. april 2007
Alder:
13 mdr.
Vækst - 13 mdr.
Hej Helen
Så har vi igen været til vægt-kontrol hos lægen og Signe vejer fortsat kun 8 kg ligesom for en måned siden. Lægen har nu henvist os til børneafdelingen på hospitalet for yderligere undersøgelser. Har du nogen ide om, hvad det er for undersøgelser Signe skal udsættes for?
Det er mærkeligt, at hun ikke tager på, for hun spiser ofte 5 halve stykker rugbrød hos dagplejemoderen til frokost. Hjemme spiser hun knapt så meget. Hendes måltider ser således ud:
Kl. 7 En hjemmebagt havregrynsbolle med smør, ost eller marmelade + juice (det er sjældent at hun spiser op.
Kl. 9 En bolle m. smør eller noget frugt og yoghurt med frugt
Kl. 11 Rugbrød med forskelligt pålæg og smør samt agurkeskiver, men dem er hun ikke så glad for endnu.
Kl. 14-15 (efter middagssøvnen) Som kl. 9, men modsat
Kl. 17 Frugt eller noget grønt, som skal bruges til aftensmaden f.eks. peberfrugt eller agurk eller majs.
Kl. 18 Vores aftensmad, som ikke er uden fedt. Jeg laver f.eks. tit stegte grøntsager til noget kød, fordi vi ikke er så vilde med kogte grøntsager, så der er der jo også fedt til lille Signe.
Hun får også flødesovs o.lign., så det er ikke fordi jeg har hende på diæt eller noget. Det er jeg godt klar over, at et lille barn ikke skal være. Hun smager også kage, hvis vi har gæster. Min mor mener jo, at hun bare skal have chokolade og kager i lange baner for at blive fedet op, men det er jeg bestemt ikke enig i.
Har du nogle gode input til vores kost?
Bekymret hilsen fra Signes mor