Brev:
Morsyg... hvornår?
10. april 2007
Alder:
7 mdr.
Morsyg... hvornår?
Kære Helen
Det er et stykke siden jeg har skrevet og det hænger selvfølgelig sammen med at vi har haft 3 vidunderlige uger med vores søn, hvor alt bare har kørt på skinner. Men jeg har lidt småproblemer som jeg gerne vil vende med dig.
1) Det er nok lidt egostisk der her, men hvornår begynder han at synes at jeg er den mest fantastiske i verden :-)?
Her i påsken gik det op for mig at han reagerer på samme glade måde overfor min familie, som overfor mig. Han er endda begyndt at charme fremmede piger. Og nu har faren være hjemme i mange gange dage og han er også superinteressant. Jeg ved ikke....jeg havde en forestilling om at jeg var noget specielt for ham, når nu vi går op og ned af hinanden hver dag.....at kun jeg ville få det der helt specielle smil og mærke gensynets glæde. Ej, jeg kan godt høre det lyder lidt ånssvagt:-), men det er nu engang sådan jeg har det.
2) Vi har svøbt ham siden han var 2 måneder med stor succes. Han har altid været supernem at lægge om aftenen. Men hvordan vænner vi ham fra det igen? Vi har prøvet at "løsne" op, men så kommer han fri, tager øjeblikkeligt sutten ud af munden og "kalder" på os. Jeg har svært ved at se hvordan han skal falde til ro, sådan som han roder rundt, han er en rigtig vildbasse. Samtidig synes jeg også det er synd at vi låser ham i en stilling. Når vi giver ham flaske kl. 23, sover han uden svøb med det samme igen og her lægger han sig på siden. Men også her bliver jeg nødt til svøbe ham ellers vågner han en time senere.
3) Hvornår kan man begynde med rugbrødshapsere? Vores søn er altædende:-) og spiser store portioner mos (grøntsager med kød/fisk). Han har to tænder og ELSKER brødskorper.
4) Til sidst vil jeg lige spørge om man på nogen måde kan styre deres afføringstidspunkt? Jeg spørger fordi han vågner af det om morgenen. Med lidt held er det kl.7, hvor han så kommer op, men nogen gange er det kl.halv seks og så tager det en halv time at falde i søvn igen, hvorefter han vågner kl.7. Tidligere vågnede han kl.3 med afføring, men så gav vi ham mælk istedet for vælling kl.23 og det rykkede tidspunktet gevaldigt. Han har også afføring to-tre gange om dagen.
Håber du kan hjælpe:-)
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Signe