Svar: Samvær med faderen
7. januar 2004
Alder:
13 mdr.
Det er altid utroligt svært med skilsmisser. Loven siger at man har samkvemsret, hvilket er forældrenes ret til at se barnet. Men det siger ikke noget om barnets ret til at se sine forældre.
Jeg tror det er meget vigtigt at et barn har forbindelse til begge forældre. Det er vigtigt at vide hvem ens forældre er. Og det vil være godt for din søn at du ikke afslutter forbindelsen helt.
Selvom din eksmand ikke er i stand til at drage omsorg for din dreng i længere tid, så er 6 timer en gang hver 3 mdr. vigtigt, tror jeg.
Men der er jo mange faktorer som spiller ind og som er svære at rådgive omkring, når man er udenforstående, som jeg.
Jeg synes derfor du skal tage kontakt til amtet eller andre som kan rådgive dig i denne situation.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske