Brev:
Min datter presser og presser
10. april 2007
Alder:
1 mdr.
Min datter presser og presser
Hejsa Netsundhedsplejerske
Jeg er helt ny på denne side, så jeg vil starte med at fortælle lidt om min fødsel og min datter så du har bedre mulighed for at svare mig.
Jeg fødte min dejlige datter d 24 02 07 efter at være blevet sat i gang på terminsdagen pga svangerskabsforgiftning. Hun stod fast under fødslen og de prøvede med sugekop men den blev ved med at falde af og til sidst klippede de og hev hende ud. Ret dramatisk syntes jeg. Min fødsel tog 15 timer og var lang og sej.
Den første måneds tid har været ret hård da hun har grædt en del, men ikke hele tiden. Man skal også lige vende sig til at blive mor. Det går bedre nu.
Jeg ammer hende fuldt ud, ca hver 3 time. Vi er begyndt at komme ind i en rytme. op ved 7 tiden, ud og sove ved 8-9 tiden vågner ved 11-12 tiden ud igen ved 14 - 15 tiden vågner ved 17 - 18 tiden og i seng ved 20 - 21 tiden. Jeg ammer ca 2 gange om natten ved midnat og ved 4 - 5 tiden.
Vores problem er at hun vågner op ved 4 - 5 tiden og presser helt vildt. Hun bliver helt rød i hovedet og asser og masser. Hun skriger ikke, højst beklager hun sig lidt med lidt gråd. Presseriet står så på afbrudt af små pauser til kl ca 7 hvor det så oftest ender med at hun fylder bleen med gulligt afføring, ej tykt men tyndere end remoulade men ikke vand tyndt. Det er utrolig hårdt at være vidne til.
Hun har normalt 3 afføringer om dagen ca. og ellers bremsestreger. Presseriet startede ca 14 dage efter fødslen.
Vi har prøvet mylocin dråber, men uden effekt, hun er heller ikke god til at bøvse, hvilket medføre prutter der irriterer. Vi har også prøvet zone terapi, sakral kranio terapi, kamille te og sukkervand. Jeg masserer og cykler lange ture med hendes ben daglig. Og nu har vi bestilt tid ved kiropraktor. Om dagen presser hun ikke nær så lang tid. Nogle gange vågner hun hyppigt op, når hun sover om dagen andre gange ikke.
Hun vejede ved fødslen 3140 og vejer nu 5200 så hun tager godt på efter som hun lige er blevet 6 uger.
Håber du kan hjælpe med på et bud om hvad der kan være galt.. er det måske normalt...
Har talt med egen læge om det og hun siger det er normalt.. jeg syntes bare det er mærkeligt.. Har prøvet at stikke et termometer op i endetarmen og der er fri passage ind, har kun ført den 1 cm ind. så det virker ikke som om den er for snæver.
Har lige et spørgsmål, hvor meget kamile te må man give for uro i maven, og hvorfor.
Glæder mig til at høre fra dig..
Med venlig hilsen
Karin