Brev:
Søvn med tvillinger - 2 mdr.
10. april 2007
Alder:
2 mdr.
Søvn med tvillinger  - 2 mdr.
Hej
Jeg har et par spørgsmål ang. mine tvillinger en dreng og pige, på 2 mdr (født 3 1/2 uge før tidligt).
Hvornår kan man begynde at præge dem til at få lidt lidt mere rytme i deres søvn både om dagen og om natten? Og hvordan?
De sover ca. 2-3 timer nogle få nætter 4 timer ad gangen, jeg bruger ca. 1 time på at give flaske og sover så 2 max 3 timer før der er mad til den første igen. Vi prøver at lade dem følges nogenlunde ad. Vækker nr.2 når den første er færdig, men som for det meste vågner af sig selv.
Om dagen er der ca. 3 timer imellem måltiderne og de sover ca.2. nogle gange sover den ene ikke før næste måltid og andre gange er det det anden og nogle gange sover de begge selvfølgelig.
Om aftenen fra ca kl.17-18 begynder "rodetiden". De græder begge to og er svære at trøste vi prøver alt... mere ro og vugge med dem. svøbe dem i et lagen, gå tur med barnevognen o.s.v. de falder så til ro ved 21 tiden og sover så til 23-24 og så går vi i seng. De kører løbet og jeg føler for det meste jeg ikke kan planlægge noget og ikke kan nå noget, for der er selvfølgelig også en sut der skal gives, hvis ikke den ene så den anden.
Kan du finde ud af rodet så er mine spørgsmål: Hvor meget skal de aktiveres i løbet af dagen? Hvornår kan man putte dem i seng om aftenen ved 19-20 tiden og lave lidt rytme og hvordan får man dem til at sove lidt længere tid af gangen, må vi holde dem vågne inden de skal sove for natten?
Kærlig hilsen Karin