Svar: Natteroderi ved 3½ år
7. januar 2004
Alder:
3 år, 6 mdr.
Kære trætte forældre
Jeg kan godt forstå at I er trætte og har brug for jeres nattesøvn, men i må nok affinde jer med situationen lidt endnu.
Jeg synes det er utrolig flot at jeres søn allerede i en alder af kun 3½ år kan vække jer om natten for at blive fulgt på toilettet. Det vil sikkert kun være et spørgsmål om kort tid før han er helt renlig, hvis I hjælper ham fortsat.
Det kan også godt være at han har brug for jer om natten fordi han er utryg ved at gå rundt selv, når det er mørkt. Han er trods alt ikke så gammel.
En del børn bruger ble om natten, på trods af at de er renlige om dagen. Nogle børn bruger ble helt op i 5 års alderen, så det at han vågner og siger til, skal I se som noget positivt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske