Svar: Søvn - igen - 7 mdr.
11. april 2007
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Du skriver at din datter fint falder til i søvn uden brystet i løbet af dagen og det kun er om aftenen at hun gerne vil ammes for at falde i søvn - hvorfor må hun ikke blive ammet om aftenen?
Hun er kun 7 måneder gammel og har fortsat rigtig meget behov for nærhed og tryghed. Hun oplever rigtig meget i løbet af dagen og det kan være rigtig svært at lukke tingene ude og finde roen. Ved brystet får hun roen, nærheden og det hjælper hende til at samle sig selv (både fysisk og mentalt) og derfor er det en rigtig dejlig måde at blive puttet på om aftenen.
Jeg synes derfor at du skal amme din datter, evt synge en godnatsang imens og fortsat synge lidt for hende, når du lægger hende i sengen, hvor hun skal sove. Det synes jeg vil være både kærligt og omsorgsfuldt:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske