Svar: Bryllup og pasning...
11. april 2007
Alder:
7 mdr.
Hej igen
Tillykke med brylluppet - det er jo en rigtig dejlig dag:o)
Som du selv skriver, så sker der rigtig meget på 3 måneder og jeg tænker, at når din datter er 10 måneder gammel, så vil hun for det første kunne spise familiemad, hun vil kunne drikke større mængder af en kop og når nogen skal passe hende, så vil hun således sagtens kunne få mad og drikke og behøver ikke brystet på samme måde mere.
Hvis man fortsat ammer i 10 måneders alderen, så vil de fleste børn her blive ammet 2 gange i døgnet - morgen og aften og vil således som regel blive ammet til natten, når de skal sove. Men hvis mor ikke er der, så plejer det dog ikke at være noget større problem, da din datter her som alternativ både vil kunne blive tilbudt en kop med lun mælk eller en sutteflaske.
I forhold til dig selv, så er det ikke sikkert at du kan gå et døgn uden at amme - dine bryster vil blive spændte og du kan risikere en brystbetændelse hvis brysterne ikke tømmes. Hvis du således ikke kan amme din datter i et døgn, så vil det være nødvendigt at malke ud - det vil det i øvrigt også være, hvis du har tænkt dig at drikke alkohol til dit bryllup... Normalt vil man malke ud de to gange, hvor hun normalt ville have været til brystet.
I forhold til hvem der skal passe hende, så tænker jeg om du mon ikke er i mødregruppe? Jeg tænker at en af mødrene fra gruppen jo har en på samme alder, hun kender din datter og hun ved, hvad børn i den alder har behov for - måske kunne du derfor lave en aftale med en af dem?
Det er altid rigtig hårdt, når ens guldklump skal passes første gang og derfor er det naturligvis også vigtigt at du får en som du har tillid til og føler dig tryg ved til at passe jeres datter. Det skal nok gå alt sammen og I får en fantastisk fest:o)
Rigtig meget held og lykke med det hele, håber du kan bruge mine tanker lidt videre - og husk at man ikke skal tage bekymringerne på forskud:o) Lad os se hvad tiden bringer. Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske