Brev:
Humør, spisning og sovevaner
7. januar 2004
Alder:
9 mdr.
Humør, spisning og sovevaner
kære Helen
Jeg skriver lidt i desperation til dig.
Min datter Mille på knap 9 måneder er godt utilfreds meget af tiden. Hun begynder at græde når hun skal spise. Specielt om morgenen. Hun får havregrød med sukker og frugt på. Jeg synes jeg har prøvet alt!!!
I starten gik det godt, og hun syntes det var rigtig lækkert. I ca. 3 dage, så spiste hun 2 skefulde og begyndte at græde. Så ville hun kun spise det, hvis der kom yoghurt ovenpå, men det virker heller ikke særlig godt mere. Hun må da være sulten eller en nats søvn?
Men generelt synes jeg hun er utilfreds. Hun græder også når jeg f.eks sætter hende fra mig, når jeg ligger hende på puslebordet og om aftenen den rene gyser, når jeg putter hende.
Siden hun var 5 måneder og et par måneder frem lagde jeg hende i sengen på hendes værelse og sov hun. Hun gad ikke synges for eller nusses så det var bare godnat. Så begyndte hun at brokke sig lidt som har været tiltagende til den store tur. Jeg har de sidste 4 dage lagt hende hvor hun så skriger og jeg går ind til hende hver 2. minut. 3. dagen græd hun slet ikke, men igår lige så slemt som de første dage.
Jeg må indrømme at jeg selv er rimelig træt efterhånden, men mit temperament er ikke til at sidde flere timer eller ligge med hende hver aften. Jeg har dog prøvet at sidde med hende, ligge med hende, hvis hun kunne blive lykkeligere af det, men så vil hun bare lege.
Hun er selvfølgelig også lidt af tiden glad, legende og grinende, men meget af min hverdag fyldes op af hendes gråd og utilfredshed.
Hun er lige begyndt for godt en uge siden at kravle, og rejse sig op af alting på knæene. Dette gør hun også i sengen. Når jeg ligger hende så rejser hun sig, når jeg går.
Venlig Hilsen
Milles mor