Brev:
Søvnvaner - 2 mdr.
12. april 2007
Alder:
2 mdr.
Søvnvaner - 2 mdr.
Hej Helen
Vi har en dejlig dreng på 2,5 måneder. Hans rytme i løbet af dagen er ca:
7:30: vågner, bliver ammet og skiftet
8:30-9:00: Med henne og aflevere storesøster i børnehaven. Kan godt småsove lidt på vejen
9:00: Bliver ammet
9:30-10:00: Bliver lagt ud i barnevognen
13:00: Vågner, bliver ammet, skiftet og leget med
14:00: Bliver ammet lidt igen
14:30: Bliver lagt ud i barnevognen
17:30: vågner, bliver ammet og skiftet
I løbet af aftenen kan han godt tage en lille lur på ½-1 time og samtidig er han som regel en lille hyggetrold, der godt kan lidt at sidde og blive "små" ammet ved sin mor.
21:00-21:30: Bliver ammet os skiftet
21:30: Får flaske, da jeg ikke selv kan gøre ham tilpas mæt om aftenen
22:00: Bliver puttet
03:00: Bliver ammet
05:00: Bliver ammet
I den forbindelse har vi lige nogle spørgsmål. Vil det evt. være en god ide hvis han bliver puttet tidligere om aftenen, eller vil det blot gøre natten værrer mht. amning? Kan vi evt. ændre på nogle af tingene, så han tager noget længere søvn om natten?
Vi har læst, at man kan amme dem mere om dagen, så de sover længere om natten, men kan ikke lige se hvornår det skal være i løbet af dagen. Når han kommer over til mig om natten falder han som regl hurtigt i søvn ovre ved mig. Er han ikke sulten, men søger blot lidt tryghed? Kan jeg evt. gøre noget for at holde ham vågen (Han kommer først over til mig, når han rigtig brokker sig)?
Og sidst men ikke mindst har du nogle gode råd til hvordan jeg evt. får mere mælk om aftenen, så vi ikke skal tilbyde ham flaske (Så vidt det er muligt malker jeg dog ud om formiddagen og giver ham det om aftenen, men det er dog langt fra hver dag), da jeg er lidt ked af at han også skal have flasken.