Brev:
Klynker i 30-60 min inden søvnen kommer
12. april 2007
Alder:
8 mdr.
Klynker i 30-60 min inden søvnen kommer
Hej Helen
Nå, efter et godt stykke tid hvor alt bare er gået smadder godt, er vores nu 8,5 måneder gamle søn begyndt at mene at han ikke "bare" skal lægge sig og sove når han er blevet puttet. Han kom ind på sit eget værelse for ca. 1,5 måned siden, og har ikke været vågen for mad om natten siden han var omkring 3-4 måneder!!!
Det har indtil nu været sådan at han har fået sin 240 ml mme kl. ca. 18.30 (efter 2 lure i løbet af dagen: 20-40 min formiddag og 2-3 timer over middag). Det er nu det eneste mme han får... ellers er han på havregrød/øllebrød/boghvedegrød e.lign. m. frugt om morgenen og frugt, rugbrødhapsere i løbet af dagen og så vores aftensmad om aftenen.
Nå, men indtil for et par uger siden er det gået fint med at putte ham efter hans flaske: Vi lagde ham op, sagde godnat og aede lidt på kinden, hvorefter han vendte sig om på siden og lagde sig til at sove.
Meeeeeenn, nu er det så slut: Han græder/småklynker en halv til en hel time efter vi har lagt ham op, og vi skiftes så til at gå op og se til ham, og trøste lige så stille og roligt. Han ser meget træt ud, så det er ikke fordi han ikke er træt.....
Der er nogen i vores omgangskreds der siger at vi ikke bare skal komme rendende når han græder for så lærer vi ham at han kan "køre rundt" med os.
Men jeg tænker altså selv, at vi måske mere lærer ham at mor og far er der for ham....???? Selvf. plejer vi lige at lytte efter om det bare er pludren eller et enkelt klynk i søvne inden vi kommer mere eller mindre "stormende" op ad trappen. Men hvad skal man regne med at man indpoder i ham - en tryghed og selvtillid... eller kimen til at være små-forkælet og at VILLE være verdens navle ???
Jeg stillede et lign. spørgsmål, da han var yngre, men nu hvor han er blevet noget ældre og tydeligt mere bevidst omkring sit eget "jeg" vil jeg høre om man nu skal til at være mere OBS på ikke at lade ham "køre rundt" med os, som nogle af vores bekendte siger.
Mange hilsner med tak for en rigtig god hjemmeside,
Mette