Brev:
Putning - 17 mdr.
12. april 2007
Alder:
17 mdr.
Putning  - 17 mdr.
Hej Helen
Det har længe gået rigtig godt med Ida. Hun sov godt om natten og var nem at putte om aftenen. Vi sad hos hende i 10-15 min og holdt i hånd og så sov hun. Hun sover stadig godt om natten, men sommertid ødelagde de gode puttevaner. Hun begyndte at mosle rundt i sengen og pludre osv. Og nu 14 dage efter er det ikke blevet bedre.
Putningen tager nu ca en time og foregår ved at vi sidder hos hende og hun mosler rundt, snakker og kaster med sutten. Hun hygger sig rigtig meget, men er altså også meget længe om at falde i søvn. Og det er uholdbart for os. Vi så gerne, at hun sov kl. senest 20 som før og så faldt i søvn lidt hurtigere.
Vi har forsøgt at putte hende på alle tidspunkter og intet hjælper. Selv hvis hun kommer meget sent i seng er hun længe om at sove. Vi har her til aften bestemt at putte hende kl 19.30 som før og så håbe, at hun kommer tilbage i den gode gamle gænge igen. Men jeg er bekymret for "hyggeriet".
Jeg har læst lidt på de andre indlæg, hvor du foreslår, at man går og kommer tilbage efter tre min. Men det medfører skrigeri og det er vi ikke meget for. Men man kan jo ikke få i både pose og sæk. Hvordan vil du råde os til a gribe sagen an? Hun sover stadig i vores soveværelse i egen seng og kommer ofte over til os om natten. Det fungerer fint og er på ingen måde et problem.
Hilsen Idas mor