Brev:
Jaloux fætter
12. april 2007
Alder:
10 mdr.
Jaloux fætter
Hej Helen
Min dreng på 10½ måned har en fætter på 3 år. Fætter er 1. barnebarn på begge sider og har jo selvfølgelig af den grund fået meget opmærksomhed. Når vi er sammen er han ofte ekstremt på vagt overfor min søn og få gange har vi næsten været nervøse for om han kunne finde på at slå eller sparke.
Et langt stykke af vejen synes jeg nu hans opførsel er meget naturlig for en 3 årig (lige fyldt 3). Altså "ikke låne mit legetøj" og "jeg betemmer" og fx "MIN mormor". Det jeg egentlig vil ha hjælp til er, hvordan vi kan få ham til at føle sig mindre truet, og få lidt mere "selvværd" (??) ifht. den lille.
Hans forældre er ved at prøve at få en til, så på sigt vil det jo også være godt at forberede ham på en storebrorrolle.
Har du et råd (eller flere ;o) )?
Tillægsspg.: sønniken har her til aften kløet meget/klappet på og omkring sit venstre øre - hvorfor mon?? øreproblem af en art??
på forhånd tak for hjælpen
Venlig Hilsen Nete