Svar: Modermælkspulver
13. april 2007
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Så længe din dreng er under 9 måneder bør hans hovedindtag af mælk fortsat være modermælkserstatning eller modermælk. Jeg synes derfor det er en udmærket idé fortsat at bruge mme/mme-pulver i den grød og mos som du laver specielt til ham.
I takt med at han begynder at spise mere og mere familiemad, så bør hans indtag tage udgangspunkt i dette således at hvis I f.eks. får kartoffelmos og den er lavet på sødmælk, så kan I alle spise det samme. Hvis du laver lidt sovs med sødmælk eller lidt fløde, så må han også gerne få det. Men den grød som du laver specielt til ham, den synes jeg er fin med mme, netop fordi du skal sikre dig at han ikke får mere komælk end modermælk eller mme, så længe han er under 9 måneder gammel - og så er han jo en stor dreng, så det er fint med den ekstra næring :o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske