Brev:
Et par ekstra spørgsmål
14. april 2007
Alder:
4 mdr.
Et par ekstra spørgsmål
Kære Helen,
Tusind tak for dit svar - det var dejligt at høre at du mener jeg har læst Malins signaler rigtigt. Jeg prøvede i går at give hende lidt vælling til frokost og hun var vældig interesseret og forsøgte at få mig til at give hende skeen hurtigere ved at puffe til min hånd. Ret sødt!
Vi forsøgte også igen at give hende en flaske nutramigen i aftes. Men hun ville stadig ikke tage imod - selv da jeg forsøgte mens hun sov. Hun tog villigt flasken i munden, men når hun smagte hvad det var, vendte hun hovedet væk. Skal hun bare vænnes til smagen, så vi fortsætter med at prøve? Eller skal vi forsøge at købe en anden slags m.m.erstatning? Det lød jo så tillokkende at vi måske kunne få en lidt bedre søvn med det trick, så jeg er ret opsat på at få noget i hende... (med vællingen var der ikke det mindste - hun slubrede i sig så godt hun kunne med det samme).
Jeg ville også spørge om det er normalt at børn gylper mere og mere? Måske fordi hun får mere mælk end hun gjorde i starten? eller er der mon noget jeg gør forkert ved amningen? Den er sikker hver gang nu: ihvertfald en stor gylp, hvis ikke mange. Godt vi har trægulve der kan vaskes! I starten da hun var mindre var det slet ikke så slemt. Er der noget vi kan gøre?
Og så ang. noget svamp hun har haft omkring skeden: Det startede allerede i januar og jeg fik noget brentan salve der også tog det fint. Men det kom igen i februar og lægen her gav en recept til en salve som de blandede på apoteket: (100) Clotrimaderm 1%Cream/Hyderm1%Cream. Der står på : Apply to diaper area three times daily to four times daily when required. Jeg fik at vide at det var en kortison-canesten blanding. Men skal hun blive ved med at bruge cremer i al den tid hun bruger ble? Hver gang vi forsøger at stoppe bliver hun rød igen og skamlæberne får små rynker i huden. Hvad tænker du om det?
Endelig er jeg lidt overrasket over Malins sut-afhængighed som hun har udviklet. Der var ikke nogen problemer med at få hende til at tage den i starten (ikke som nogle af de andre mødre der måtte 'træne' deres babyer til at bruge den). Men hvor det vel er meningen at den skal bruges som en trøst, så kan hun nu næsten ikke klare sig uden. Hvis hun er bare det mindste træt (hvilket sker hurtigt -måske ½ time efter hun er vågnet) så brokker hun indtil hun får sutten - den hjælper så et stykke tid.
Hun skal også have den i munden for at ligge og lege for sig selv på aktivitetstæppet. Men det betyder jo også at hun ikke får proppet andre ting ind i munden og dermed ikke får udforsket så meget... Hun bliver bare gal hvis hun forsøger at putte andre ting ind og de ikke giver den samme effekt som sutten. Er det noget vi skal forsøge at gøre noget ved?
Det var alle de spørgsmål jeg har gået og spekuleret over og ikke har kunnet finde direkte svar på i mine bøger. Håber du har et par gode råd.
Med venlig hilsen
Ann-Christina