Brev:
Søvn - er der noget, vi gør forkert?
14. april 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn - er der noget, vi gør forkert?
Hejsa
Ja, så er jeg her igen! Denne gang er det det med at sove, vi har brug for hjælp til. Elias er efterhånden blevet 4,5mdr og er en glad og tilfreds dreng. Vi er så småt startet op med grød (får en lille portion stort set hver dag), men bliver ellers ammet.
Vi har fra Elias var helt lille haft utrolig svært ved at få ham til at sove af sig selv - både i barnevognen, men også til natten. Om dagen betyder det, at jeg er nødt til at gå en tur med ham, hver gang han skal sove, og om natten er det eneste, der kan få ham til at sove lige for tiden, at jeg ammer ham i søvn. Hvis vi prøver at putte ham uden at gå tur eller amme ham i søvn græder han hjertenskærende og det eneste, der kan få ham til at holde op er enten at trille med barnevognen eller tage ham op.
At han om aftenen skal ammes for at falde i søvn betyder jo logisk nok, at jeg er den eneste, der kan putte ham - hvilket efterhånden er ved at blive lidt af et problem - både for mig og faderen.
Det samme problem har vi, hvis han efter at være faldet i søvn om aftenen vågner efter kort tid, for så er det igen kun brystet, der dur. Elias bruger ikke sut - vi kan simpelthen ikke få ham til at tage den - hvilket vi ellers godt kunne bruge en gang imellem i stedet for brystet.
Er der noget, vi gør forkert? Har du nogle gode råd til, hvordan vi kan få ændret på tingene, således Elias selv kan lære at falde i søvn, og faderen om aftenen kan begynde at tage lidt over?
Med venlig hilsen
Familien Jensen