Brev:
Mundsvamp?
15. april 2007
Alder:
8 mdr.
Mundsvamp?
Kære Helen,
Min søn er nu 8 mdr. og spiser rimelig med grød, mos og rugbrød. Han er dog en noget 'følsom' fyr mht til indtagelse af mad. Nogen dage går det bare godt og andre lidt mere sløvt - så vil han ikke rigtig have noget. Han får stadig bryst om natten (måske lidt for meget - dette er måske årsagen til hans til tider manglende appetit).
Nu har han fået hvide prikker/belægninger på tungen og lidt i ganen (ikke på den indvendige side af kinderne). Han virker ikke som sådan til at være påvirket af det.... bortset fra at han stort set ikke vil have andet end bryst...(det har stået på i nu 4 dage - og jeg begynder at blive lidt bekymret over at han ikke vil spise). Han lukker munden fuldstændig, når jeg kommer med noget mad... også hans 'livretter'.
Kan de hvide prikker og manglende indtagelse af mad have en sammenhæng og er det mon mundsvamp eller??? Han kan sagtens have sutten i munden og han er glad, pludre som aldrig før og leger. Hvad kan jeg gøre ved de hvide belægninger?
Venlig hilsen Førstegangsmor