Brev:
Hjælp til madplan - 5 mdr.
15. april 2007
Alder:
5 mdr.
Hjælp til madplan - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har brug for hjælp til en madplan til min dreng på 5 måneder. Han er så småt begyndt at få lidt grød og mos, men jeg er lidt bange for, at det skal gå ud over hans mælkeindtag, som aldrig har været svarende til hans vægt. Han spiser ca. 900 ml mme i døgnet og vejer omkring 6600 g.
En almindelig dag ser ca. sådan ud:
06.30: Godmorgen
08.00: 150 ml mme
09.00: Formiddagslur ca. 2 timer
12.00: 200 ml mme - er begyndt at få 1/2 til 3/4 dl grød el mos samt 120 ml mme
13.30: Middagslur ca. 2 timer
16.00: 150 ml mme
17.30: Eftermiddagslur ca. 1/2 time
19.30: 200 ml mme
20.00: Godnat
03.00: 200 ml mme
Det er langt fra altid, at han er interesseret i flasken, og hvis jeg giver ham hyppigere måltider, nægter han at spise, så hvordan får jeg et ekstra måltid skemad ind og hvor meget mme skal han have?
Med venlig hilsen
Betina