Brev:
Brug af solcreme
15. april 2007
Alder:
2 mdr.
Brug af solcreme
Hej igen,
Mange tak for et godt og konstruktivt svar, som er praktisk muligt at følge :-)
Udover at svøbe, så har vi hen over weekenden forsøgt os med at forkorte hendes soveperioder, og det synes faktisk også at hjælpe. Men er det egentlig ok, at "hjælpe" hende til at sprede hendes soveperioder over dagen således at hun ikke sover 4-5 timer i træk om formiddagen, men nøjes med ca 2 timer pr. gang? Hun virker hverken irriteret eller overtræt, ja faktisk er hun meget mere rolig og synes bedre at håndtere de mange indtryk som hun er så ivrig efter at suge til sig. Vi hindrer hende naturligvis aldrig i at falde i søvn.
Nu hvor det er blevet dejligt solrigt udenfor, så tænkte jeg også på, om om vores datter bør smøres med sollotion i hoved og på hænder, selvom hun ligger i barnevogn. Hun ligger selvfølgelig ikke i direkte sol. Har du nogle gode retningslinier om hvornår og hvor meget man bør anvende solcreme til babyer?
Mange hilsner
Christina