Brev:
Overvægt, sko, tænder og solcreme
17. april 2007
Alder:
8 mdr.
Overvægt, sko, tænder og solcreme
Har lige lidt forskelligt.
1. Sundhedsplejersken har været her for sidste gang. Hun mente vi skulle passe på at Frederik ikke blev overvægtig, og at han skulle have letmælk og at alt grød skulle laves på vand uden ekstra fedtstof, og at han skulle have vand til måltiderne. Desuden skulle jeg fjerne en flaske. Det syntes vi ikke kan passe og er ikke meget for. Hans dag ser sådan ud uden at ændre noget:
kl 7 vågner, 1½ dl havregrød eller øllebrød med sødmælk af kop
kl 8 ½ bolle eller et stykke rugbrød at gnave i mens jeg spiser, han samler selv små stykker op og putter i munden. vand af kop
kl 9.30 en flaske mellem 150 og 200 ml
kl 10-13 sover i barnevognen
kl 13 1 stk rugbrød og ½ stykke grovbrød, med smørbart pålæg og ½ dl grød fra morgenen af vand af kop
kl 15 1½ dl yoghurt og frugt/brød stykker vand af kop
kl 16 100-200 ml flaske
kl 16-18 sover i barnevognen
kl 19 det vi får (der er ikke noget han ikke kaan lide) sødmælk af kop
kl 21 flaske 200 ml
21-7 sover
Han spiser godt ja og vejer 10,2 kg og er 78 cm men han har ingen elastikker, hans bukser er for stor i livvidden i str 74 men alt for korte i benlængden. Han er jo meget aktiv, kravler overalt, skubber rundt med gåvognen, render rundt om møblerne, og tager os i hånden og vil gå en tur, så der er altid gang iden, han kan sågar stå selv i over 15 sekunder midt på gulvet før han sætter sig. Så vi syntes ikke vi skal skære ned på fedt og mælk han er jo kun 8½ mdr. Er det forkert af os???
2. Skal han til at have nogle bløde sko med høje vriste? Han skal jo snart til at med ud, er bare ikke rigtig for de der hårde såle der er når de kommer i hans str. (str 21)
3. Han har fået de 2 forreste tænder i undermunden, men ikke i overmunden, men her har han fået de 2 ved siden af, er det normalt?? Syntes altid fortænderne kommer først, og der er ingen tegn på at de er på vej.
4. Hvilken solcreme skal vi bruge, kender du nogle mærker uden skadelige stoffer og hvor høj faktor???
Til sidst vil jeg sige tak for en super god side