Brev:
Søvn - 9 mdr.
18. april 2007
Alder:
9 mdr.
Søvn - 9 mdr.
Kære Helen
Tak for dit seneste svar.
Jeg har et lille problem med Emmas søvn. Hun er lige startet op i vuggestue, og er derfor noget forvirret. Men hendes nattesøvn var allerede lidt rodet inden starten. Hun sover kl. 20/20.30 og plejer at sove til kl. 7 næste morgen. Men de sidste par uger er hun vågnet forskellige tidspunkter om natten (nogle gange kl. 01, andre kl. 3 eller 5). Så får hun en flaske til at sove videre på.
Vi har haft nogle ens nætter på det sidste, hvor hun vågner kl. 4.30, og jeg så forsøger at få hende til at sove igen ovre i vores seng. Jeg syntes jo, det er træls at give hende flaske om natten, og desuden spiser hun jo ikke så godt morgenmad så.
Jeg tror bestemt, at hun vågner pga. sult, så mit spørgsmål lyder, om vi skal vække hende (kl. 23?) og give hende en flaske eller? Dog må jeg lige tilføje, at vi er ved at vænne hende fra flaskerne. Hun får p.t. faktisk kun vælling kl. 19.45 til natten og ellers mælk i kop.
Det er måske et luksusproblem, men det giver uro om morgenen i vuggestuen, at hun er så overtræt pga. den tidlige start på dagen.
På forhånd tak
Maria